tisdag 9 februari 2010

Stickar fortfarande!

Som vanligt är jag alldeles för dålig på att fota och uppdatera ofta. Tänker hela tiden att jag ska bättra mig och lägga ut bilder allteftersom jag har stickat klart. Och så går dagarna och blir till veckor innan jag tar mig i kragen och fotar upp det lilla jag har åstadkommit sedan sist och sätter mig här för att skriva ett inlägg.

"Insnöade" är vi fortfarande, verkar inte som om vintern vill ge med sig i år. Är kluven inför stundande tider. Längar efter våren och de första värmande solstrålarna, när allt vaknar till liv igen efter vinterdvalan. Samtidigt bävar jag för snösmältningen. När all denna snö ska smälta bort med slask och halka! Det värsta är ju när det töar LITE och sedan fryser på igen, då det blir halt och "knöggligt" att både gå och köra. Perfekt vore om det blir tillräckligt varmt med en gång så att det inte fryser på mellan töperioderna.

Vår baksida förra veckan, tror att det togs i torsdags, den 4/2-10. Studsmattan ser ut som en gräddtårta!
Lite bilder levererar jag också. Som vanligt blir det lite sockor mm.
Sockor 17 cm, till kollegans dotterSockor 11 cmSockor 12 cm
Sockor i ull/nylon, 24 cm

4 nya barbiekläder av restgarner och pärlor

Dammössa i akryl tror jag, saknade banderollPulsvärmare i jitterbug, 100% easy care merino wool
2 st pannband i jättelätt och roligt mönster. Tack snälla urmodernshttp://urmoderns.blogg.se/ för att du delade med dig av detta mönster!

Nu ska vi åka till skola och jobb, ha en bra dag!

1 kommentar:

  1. Kul att du gillade det! studsmattan ser verkligen ut som en Tårta!!!!
    Vi har Aprilväder,ömsom sol och snö/regn

    SvaraRadera