tisdag 20 juli 2010

Stickar under semestern :)))

Har nu haft hela 4 veckors ledigt och har en del kvar av ledigheten! Tillhör dem som har sommarlov och i år är vårt lov hela 10 veckor. Första veckan jobbade jag extra liksom midsommaraftonen eftersom vi ändå var hemma.
Börjar jobba igen den 23/8, men har sagt att jag kan gå in tidigare i augusti om så behövs. Plånboken vill det men inte jag! Så jag hoppas på ett sätt att telefonen är tyst även i augusti :)))))
Stickar gör jag under ledigheten. Hittills har jag inte gjort många knop, för första gången har vi en "hemmasemester" och inget alls planerat på hela sommaren som omväxling! Himla skönt faktiskt. Och med inget planerat så menar jag nästan inget. Ena dottern har varit på fotbollscup, yngsta sonen gick i sommarskola i 2 veckor, jobbade 2 veckor och har nu varit borta i en vecka, fick åka med kompisen till kompisens syrra i Småland. Yngsta dottern jobbar en del och däremellan träffar hon bl a en kompis som bor några mil härifrån. De ses mest på loven, gäller att passa på när de är lediga. Utöver lite sådana "småsaker" tar vi dagen som den kommer. Strax ska jag till stan med ena tvillingen och handla lite.

Här kommer bildbevisen på vad jag har gjort sedan sist :)))


Barbiekläder i div restgarner

Disktrasa i bomull. Nu har även jag "trillat dit" på denna "trend"

Disktrasa nr 2 i bomull

Sjal i "Carmencita", ett garn som har legat "hur länge som helst" i min garnkorg, akryl/ull/mohair

Socka i ett "tweed"-garn tror jag. Banderoll saknasdes och garnet kommer från mamma som dog för 10 år sedan. Dessa har jag stickat vid stranden och håller på med ett par sockor till i samma garn

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar