tisdag 3 augusti 2010

Stickat och inköp

Nu äntligen hade jag tillgång till kameran en stund. Den har varit på "utflykt" både till Stockholm och till Öland :)))

Har stickat en del och köpt en del, fast jag inte borde,,,,,,,

Sockor i stl ca 36/38 i något slags Tweed-garn tror  jag. Har ingen banderoll till detta garn.


Sockor i stl ca 36/38. Stickade i 2 trådar, saknar banderoll till båda garnerna men tror att det ena tunna är ren akryl och det andra jeansgarn (tror att det hette så när jag stickade en tröja för många år sedan i det garnet och det var bomull/akryl i det garnet)


Lägg till bildtext
Fabelsjal i Anemone. Ett garn som jag vann i en utlottning hos soanpysslar  för lite sedan


Barbieklänning och hatt i restgarner


Ullgarner med glitter i (glittret syns inte tyvärr). 100 gram i varje nystan


Helen, 50 grams nystan. Akryl. Ska bli lite småsaker av detta där akrylgarnet fungerar bra


Knappar jag hittade på en loppis.

Varken knappar eller garn behövde jag egentligen, har så jag sälja själv hemma. MEN det är ju så kul att springa på något man gillar och bära med sig hem. NÅGON gång kommer det väl till användning och fram till dess får det vara inspiration tills man har kommit på vad det ska bli av det man har i lager.
Borde egentligen försöka få lagret att minska i stället för att öka,,,,, Hur många tänker inte likadant? Kanske lyckas man en dag med att minska lagret under ett år istället för att öka på det,,,,,,,,,,,,

1 kommentar:

  1. Snygga sockar,gillar mönstret,kom gärna i håg mej m en mönster rapport.....skratt!

    Härliga färger på garnet och sjalen blev jättefin.

    Lycka till med att få lagret minskat,här ökar det,för varge nysta så kommer det minst två nya
    det har gått troll i det tror jag.
    Vi Hörs!

    SvaraRadera