lördag 9 april 2011

våren är här äntligen!

Idag blåser det bra ute, och jag har faktiskt hängt ut tvätten! Sol och blåst är inte helt fel när det ska torkas badlakan ;))))

Trots att vi är på väg mot sommaren kan jag inte låta bli att sticka sockor mm. Hade en hel låda med div restgarner (typ halva nystan och mindre). Plockade ihop det mesta av det och det blev ett antal sockor! Hade dubbel uppsättning av strumpstickor nr 4 så jag stickade varje par parallellt, dvs varje gång jag bytte garn och färg bytte jag även socka så att jag hela tiden stickade dem jämsides. På så sätt var det lätt att hålla koll på hur långt varje litet garn räckte och hur långt jag kunde sticka. Det blev några sockor i stl 37/39 samt ett par i ca stl 34/35.

Sedan har det även blivit en sjal, en mössa samt en del barbiekläder. Har också gjort lite "korgar"(skattgömmor) av mattrasor. Går alltid åt till något :)
















1 kommentar:

  1. Jäsiken va med stickat du har fått till....
    korgarna är jättefina!

    SvaraRadera