lördag 9 juli 2011

garniköp

Detta garn fick jag mot porto. En tjej på Fb skänkte bort garn mot porto, vi var stycken som var intresserade, så hon delade upp garnet mellan oss, så det var rena julaftonen att hämta paketet. Hade inte sett garnet innan så det var en överraskning vad som skulle ligga i paketet. Kostade 65 kr i frakt och och för det beloppet vågade jag "köpa grisen i säcken". Blev jättenöjd. Jag tillhör dem som äve stickar i akryl, och det beiga och ljuslila är akryl, det mörka plommonfärgade är ett härligt chenillegarn. Sedan är det lite bomullsgarn samt lite restgarner. Av bomullsgarnet har jag hittills gjort ett par converseskor (inte fotat dem än) och det kommer att bli fler. Sedan vet jag inte vad jag ska göra mer av garnet. Blir nog en halsduk av det beiga, ena dottern ville ev ha det till hösten.

Har insett att jag nog får lugna mig lite nu på garninköp,,,,,,,,,,,,,, Samlingen bara växer hela tiden, märkligt eller hur! Med tanke på att det alltid finns minst en stickning på gång

Närbild på chenillgarnet. Mycket mörkare och det glittrar om det

2 kommentarer: