måndag 8 juni 2009

Lite Barbiekläder


Har roat mig med att sticka lite fler Barbiekläder igen. Pärlor är instickade på några av plaggen men syns inte på alla. På den lila klänningen ser det ut som aviga varv men det är pärlvarv.
Har även stickat 3 par raggsockor, 2 par utan skaft ett par med vanligt skaft. Dem har jag inte fotat än men det kommer.
På stickorna nu har jag precis lagt upp och börjat på vantar.
Helt fel säsong för vantar och sockor men det är bra att ha ett lager till hösten har jag lärt mig. Antingen tar min familj hand om lagret eller så får de nya ägare (oftast blir det andra som köper mina vantar och sockor). Kul att kunna sticka och få en liten slant för det till nytt garn :)))).

3 kommentarer:

  1. Så fina barbiekläder,kanske ska jag ge mej ikast att prova detta,lagom stort projekt.

    Här ÖS-Regnar det så det dånar i hela huset.

    Ha det gott !

    SvaraRadera
  2. EN RIKTIGT GLAD MIDSOMMAR !
    Önskar
    jag dej och de dina !

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Har oxå kikat på midsommer,men tyckte int det var nått "höjdaravsnitt" denna ggn.
    Har suttit o virkat nåldynor samtidigt.

    Kramelikram från Jämtland !

    SvaraRadera