tisdag 18 maj 2010

Äntligen ett inlägg!

Våren har kommit med full kraft här, idag har vi haft ca 25 grader varmt här och väldigt kvavt. Tidigt i morse kom en riktigt kraftig regnskur här, jag vaknade av det! Och tidigare i kväll så ösregnade det ca 5 mil härifrån (bilvägen, något närmare fågelvägen). Tror att regnet följde E4-an och gick förbi oss. Men nu är det mulet runt om igen.

Har stickat ytterst lite under våren, i alla fall mot vad jag brukar göra. Har varit segt, trots att intresset finns kvar. Men jag vet att svackor brukar ge med sig mellan varven!

Lite har jag åstadkommit sedan senaste inlägget.
3 mössor, 3 sjalar eller "halsdukar i sjalmodell", sockor, pannband.,,,,,

Drops sjal i mohairgarn av okänt märke


Drops sjal nr 2 i akrylgarn


Nr 3 i ett supermjukt akryl/polyamid-garn


Mössa stickat på frihand i tjockt ullgarn


Mössa  nr 2, virkad på frihand


Mössa nr 3 i samma mjuka akrylgarn som ena sjalen. Stickad även denna på frihand, i delvis ribbmönster


Sockor i akryl/ull/nylon


Pannband i akryl med mohairkant

Det var allt nystickat för denna gång!

1 kommentar:

  1. Här har det hänt en hel del ser jag......
    snyggt!
    Håller på med en sjal till jag oxå,lagom att ha till hands framför TV:n,tycker jag.

    GRATTIS till garnvinsten !

    SvaraRadera