söndag 6 juni 2010

Trött!

Idag har jag haft en rikig slappardag, den första på länge. Varmt är det också ute och det blir jag trött också av, när det är den där kvava värmen.

I fredags tog äldsta dottern (näst äldsta barnet) studenten och dagen innan fyllde hon 20, men då var det inget partaj här hemma tack och lov. Tog allt på en gång på fredagen istället. Så vi har haft en hel del extra att pyssla med utöver det vanliga. Men allt gick bra i fredags och vi hade t o m tur med vädret, sol och runt 20-22 grader, alldeles lagom när man ska stå och vänta på att alla ska springa ut från skolan.

Det har varit mycket extra sedan i början av maj, med 30-års återträff från 9:an, konfirmation, magsjuka mm. Nu är det bara skolavslutning för 3 barn på fredag men då är jag inte med eftersom de går på högstadiet och jag ska på begravning samma dag. Pappas faster dog för 2 veckor sedan, 97 år gammal, så hon var "fullvuxen". Skönt för henne att få somna in, och jag sörjer inte så, men jag sörjer den pigga friska "faster" vi hade en gång, till bara för ett par år sedan. Ska bli skönt när det är avklarat.

Sedan går även jag på sommarlov. Är ju "mattant", och numera så jobbar de flesta på vanliga semestertjänster då fritids är öppet året runt. Men i vår kostenhet är vi 3 st som är uppehållsanställda, och har sommarlov. Jag brukar dock gå in och jobba lite extra, vet så här långt att jag är bokad några dagar första veckan. Har sagt att jag kan jobba de 3 första veckorna på sommarlovet samt 1-2 veckor innan skolan börjar om det krisar. Ska bli SÅ skönt med ledighet snart, det behövs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar